Opracowanie obejmuje aktualizację studium dla odcinka Drzymałowo – Wolsztyn z możliwością modyfikacji wybranych parametrów na zmodernizowanym dotychczas odcinku Luboń koło Poznania – Drzymałowo. W spotkaniu uczestniczyli między innymi: przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego: Zastępca Dyrektora Departamentu Transportu Henryk Szczefanowicz oraz Pan Włodzimierz Finke, Dyrektor Wolsztyńskiej Parowozowni Wojciech Marszałkiewicz. Gminę Wolsztyn reprezentowali: Zastępca Burmistrza Wolsztyna – Tomasz Spiralski, Naczelnik Wydziały Inwestycji – Grzegorz Wysocki, Naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Obrotu Nieruchomościami - Grzegorz Nowak oraz Małgorzata Fornalkiewicz – specjalista z branży drogowej w Wydziale Komunalnym i Ochrony Środowiska.
W/w opracowanie ma być podstawą do wystąpienia o dofinansowanie w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego oraz do sporządzenia dokumentacji projektowej modernizowanej linii.
Modernizacja linii ma na celu między innymi skrócenie czasu dojazdu, poprawę przepustowości linii, zwiększenie dostępności przestrzennej dla transportu kolejowego, przejęcie transportu pasażerskiego z gałęzi mniej przyjaznych dla środowiska, zwiększenie maksymalnej prędkości pociągu do 120 km/h.
Zastępca Burmistrza Wolsztyna zwrócił uwagę między innymi na następujące kwestie:
modernizowaną linię kolejową należy dostosować do przebudowy dworca kolejowego na zintegrowane centrum komunikacyjne szczególnie w zakresie peronu 1,
zaproponowano wydłużenie przejścia podziemnego pod peronami w kierunku ulicy Kolejowej, mając na uwadze potencjalne zagospodarowanie terenów w sąsiedztwie Jeziora Berzyńskiego,
usytuowanie dodatkowych torów z przeznaczeniem pod ekspozycję parowozów po przeciwległej stronie dworca kolejowego,
zgłoszono wyraźny postulat za utrzymaniem linii kolejowej w kierunku Kębłowa i Świętna głównie z myślą o przejazdach turystycznych a jeśli będzie to możliwe także z myślą o przejazdach pasażerskich.
zaproponowano windy z tunelu podziemnego i wiaduktu obsługujące pasażerów.1.
Powyższe uwagi do opracowania Gmina przekaże wykonawcy opracowania na piśmie. W pierwszym etapienastąpi analiza społeczno – gospodarcza usług kolejowych, następnie będzie analiza wariantów inwestycyjnych, analiza kosztów i korzyści po czym zostanie sporządzona dokumentacja projektowa wybranego wariantu rozwiązań.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?