18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wolsztyn - Zmiany w promocji miasta

Roman Rzepa
Zdaniem Wojciecha Lisa promocji nie można kojarzyć wyłącznie z Gminnym Centrum Informacji
Zdaniem Wojciecha Lisa promocji nie można kojarzyć wyłącznie z Gminnym Centrum Informacji Roman Rzepa
Przy sprzeciwie siedmiu radnych Rada Miejska Wolsztyna zdecydowała o powierzeniu zadań promocji miasta i gminy Wolsztyn oraz prowadzenie współpracy kulturalnej z zagranicą Wolsztyńskiemu Domowi Kultury.

W tej sprawie podjęto uchwałę wprowadzającą stosowne zmiany do statutu domu kultury. Wspomniana decyzja rozpoczyna proces łączenia Gminnego Centrum Informacji z Wolsztyńskim Domem Kultury. Taki zamysł został przedstawiony radnym przez Justynę Mikołajewską, zastępcę burmistrza Wolsztyna, podczas zebrania komisji zajmującej się sprawami kultury. Ostateczną wizję fuzji obu jednostek ma przedstawić nowy dyrektor. Niebawem odbędzie się konkurs na to stanowisko. Obecna szefowa WDK Bogumiła Adamczak przeszła na rentę. Podczas wspomnianej komisji padło też zdanie o tym, że połączenie poprawi organizację pracy promocji i kultury. Fuzja jest efektem wcześniejszych sugestii obecnego dyrektora WDK oraz radnych Rady Miejskiej poprzedniej kadencji. Połączenie zadań ma się przyczynić do lepszej organizacji licznych imprez kulturalno-promocyjnych. W tym przypadku władze Wolsztyna wzorowały się na gminie Przemęt, gdzie Gminny Ośrodek Kultury zajmuje się jednocześnie promocją.

Obecnie w GCI pracują trzy osoby. Czy znajdą zatrudnienie po ewentualnej fuzji, to już będzie zależało od nowego dyrektora domu kultury. Warto dodać, że GCI funkcjonuje jeszcze w strukturach Urzędu Miejskiego jako wydział, którym kieruje Wojciech Lis, znany w Polsce i za granicą pasjonat wolsztyńskich parowozów. To on doprowadził do tego, że stare lokomotywy po latach samodzielnego nie zauważanego bytu, zostały wykorzystane promocyjnie przez gminę Wolsztyn. Wolsztyn maksymalnie skorzystał na tej pasji, obecnie to miasto jest kojarzone z zabytkowymi lokomotywami w całej Polsce i Europie.

Pozbawienia stanowiska kierowniczego, a co za tym idzie, zdegradowanie Wojciecha Lisa do roli zwykłego urzędnika, może przyczynić się do zahamowania długofalowych działań promocyjnych. Może też zniechęcić do lepszej pracy na rzecz wzmacniania wizerunku Wolsztyna. Szacunek dla tego, co zrobił dla miasta W. Lis, potwierdził jego wybór na radnego powiatu wolsztyńskiego. Uzyskał bardzo wysokie poparcie, jednak nie startował z Wolsztyńskiego Bloku Wyborczego, które jest ugrupowaniem burmistrza Wolsztyna, lecz z listy Platformy Obywatelskiej. Tym samym szef GCI znajduje się w koalicji rządzącej w powiecie, a w opozycji pozostają radni WBW.

- Nie wiem czym podyktowany jest ten pośpiech z przenoszeniem promocji do domu kultury - mówi radny Jan Stempin - Burmistrz zapewnia, że nie jest to decyzja polityczna. Uważam, że tego typu pomysły powinny być rozpatrywane już z udziałem nowego dyrektora domu kultury. Poza tym po co zmieniać coś, co bardzo dobrze działa. To nie tylko moja ocena. Błędem jest porównywanie Wolsztyna do wiejskiej gminy Przemęt. Uprawianie polityki na szczeblu gminnym może przenieść opłakany skutek.

- Mimo pisemnego zaproszenia na ostatnie posiedzenie komisji oświaty w sprawie ferii zimowych nie zostałem poinformowany o całym programie posiedzenia i nie mogłem uczestniczyć w dyskusji na temat planowanej fuzji GCI z WDK - mówi W. Lis. - O całej sprawie dowiedziałem się po fakcie. Od początku jako samodzielny wydział nie mamy prawie żadnego wpływu na promocyjny budżet. Przez cały okres działalności GCI, jako jego kierownik nie podpisałem żadnego rachunku zrealizowanego przez Urząd Miasta z paragrafu promocja. Należy umieć odróżnić zadania punktu informacji turystycznej i sezonowości jego działań od długofalowej działalności promocyjnej polegającej na tworzeniu strategii promocji całej gminy. Gminny Ośrodek Informacji łączy w sobie oba te zadania. Łączy znacznie więcej zadań. Zajmujemy się współpracą zagraniczną, turystyką, kontaktami z mediami, całym PR-em Urzędu i gminy Wolsztyn. Dodatkowo jako kierownik GCI jestem rzecznikiem prasowym urzędu.

Na promocję 300 tys. zł rocznie

GCI zajęło II miejsce w Polsce na folder promujący Wolsztyn, wygrało też ogólnopolski konkurs na produkt turystyczny Turystyka Kolejowa w ramach projektu Turystyka Wspólna Sprawa. Gmina Wolsztyn przeznacza na promocję ok. 300 tys. zł rocznie. Jednak dysponowanie tą kwotą nie jest w gestii szefa jednostki.

wolsztyn

od 7 lat
Wideo

Kalendarz siewu kwiatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wolsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto