Spotkanie dotyczyło gospodarki odpadami pochodzącymi z nieruchomości niezamieszkałych w świetle nowych uregulowań prawnych, w tym Bazy Danych Odpadowych (BDO). Krzysztof Piasek omówił zagadnienia związane z BDO oraz przestawił możliwe rozwiązania dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Elektroniczny rejestr przedsiębiorców ruszył dwa lata temu, a z początkiem tego roku uruchomiono dodatkowe elementy – moduły ewidencji oraz sprawozdawczości. Oznacza to, że zarówno prowadzenie ewidencji odpadów, jak i sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami jest zgodnie z prawem dopuszczalne wyłącznie elektronicznie.
Ponadto w ramach obowiązków ewidencyjnych podmioty odbierające i gospodarujące odpadami komunalnymi zostały zobligowane do posługiwania się nowym elektronicznym dokumentem w ramach modułu ewidencji – elektroniczną kartą przekazania odpadów komunalnych. Kary za prowadzenie działalności bez wymaganego wpisu do rejestru BDO wynoszą od 5 tys. zł do 1 mln zł.
Zasady głosowania w wyborach europejskich 9 czerwca
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?