Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co dalej z kładką nad przejazdem kolejowym na ul. 5 stycznia?

Martyna Pawelska
Martyna Pawelska
Zdjęcia z rozpoczęcia demontażu kładki.
Zdjęcia z rozpoczęcia demontażu kładki. Martyna Pawelska
Od 13 do 15 grudnia przejazd kolejowy u zbiegu ulic Poniatowskiego i 5 stycznia został zamknięty. Z tego względu zmieniona została również organizacja ruchu. Powodem tych zmian jest remont kładki nad przejazdem kolejowym, a dokładnie to jej demontaż. Dlaczego kładka na pewien czas zniknie? Jakich napraw potrzebuje? Sprawdź!

Co dalej z kładką nad przejazdem kolejowym na ul. 5 stycznia?

W środę, 7 grudnia, na stronie Urzędu Miejskiego w Wolsztynie pojawił się komunikat:

-W związku z prowadzonymi pracami remontowymi i modernizacyjnymi w dniach od 13 do 15 grudnia 2022 r. nastąpi zmiana organizacji ruchu - zamknięcie przejazdu kolejowego u zbiegu ulic 5 Stycznia i Poniatowskiego w Wolsztynie

.

Wielu mieszkańców naszego miasta, i nie tylko, zaczęło się zastanawiać, o jakie prace remontowe i modernizacyjne dokładnie chodzi. Niektórzy słusznie domyślali się, iż sprawa dotyczy kładki nad przejazdem kolejowym. Jej remont ma związek z większym projektem inwestycyjny realizowanym między Drzymałowem a Wolsztynem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za ok. 100 mln zł, przy udziale środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zakończenie inwestycji przewidywane jest w II poł. 2023 r., przy czym we wcześniejszym terminie planowane jest wznowienie możliwości przejazdu pociągów, a następnie realizowane będą prace, które nie wymagają zmian w rozkładzie jazdy.

Wykonawca deklaruje, do końca bieżącego roku, zakończenie zasadniczych prac przy modernizacji torów i przejazdów kolejowo-drogowych, a także peronów w Wolsztynie i jednego peronu w Grodzisku Wielkopolskim. Na obu stacjach odnawiane są przejścia podziemne. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się m.in. budowa nowego przystanku Adamowo, kontynuowany będzie remont obiektów inżynieryjnych, przebudowany zostanie peron nr 1 stacji Grodzisk Wielkopolski.

-Szeroki zakres robót – m.in. wymiana nawierzchni na jednotorowym odcinku, remont obiektów inżynierskich – wymaga zastępczej komunikacji autobusowej między Wolsztynem a Grodziskiem Wielkopolskim. Ze względu na nieprzewidzianą przed rozpoczęciem inwestycji konieczność m.in. wzmocnienia nasypów planowana jest ona obecnie do I kw. 2023 r. Zostało to uzgodnione z przewoźnikiem i uwzględnione w rozkładzie jazdy

- dodał Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kładka w złym stanie technicznym - konieczna wymiana elementów

Jak poinformował nas Radosław Śledziński stan techniczny kładki przy stacji Wolsztyn wymaga zwiększonego zakresu prac. Na początku planowane było piaskowanie (metoda oczyszczania konstrukcji) oraz malowanie kładki, niemniej ze względu na stan techniczny obiektu konieczna jest m.in. wymiana na nowe części elementów nośnych. Naprawa elementów konstrukcji „na gruncie” w okresie zimowym nie jest technicznie możliwa, dlatego konstrukcja obiektu zostanie tymczasowo zdemontowana, odnowiona, a następnie ponownie zamontowana. Zakończenie prac związanych z odrestaurowaniem kładki planowane jest na I kw. 2023 r.

Informacje odnośnie inwestycji realizowanej w naszym regionie

-Dzięki inwestycji podróżni zyskają wygodne perony w Wolsztynie i Grodzisku Wielkopolskim – będzie m.in. zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Dogodne dojście na pociąg zapewnią wyremontowane przejścia podziemne. Nowy przystanek, Adamowo w pobliżu Wolsztyna, pozwoli na wygodne korzystanie z kolei. Pociągi sprawnie pojadą nowym torem na odcinku Wolsztyn – Drzymałowo

- przekazał Radosław Śledziński.

Dodał także, iż możliwe będzie zwiększenie prędkości do 120 km/h. Bezstykowo ułożone szyny na nowych podkładach zmniejszą hałas i oddziaływanie kolei na środowisko, a wymiana urządzeń sterowania na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn zwiększy przepustowość trasy – możliwe będzie zapewnienie lepszych połączeń m.in. z Wolsztyna i Grodziska Wielkopolskiego do Poznania. Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa ok. 20 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskają nową nawierzchnię, a częściowo także dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizację, rogatki i monitoring.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wolsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto