Już ponad tydzień temu jeden z czytelników zaniepokojony sytuacją, poinformował nas, że w okolicach Solca, gdzie powinien toczyć się remont trasy, nie ma żywej duszy.
- Od około dwóch tygodni nie widziałem tu robotników, a to dziwi, bo przecież pogoda dopisuje. Co więcej, również cały ciężki sprzęt został zabrany. Gdzieś słyszałem plotki, ze robotnicy zeszli z placu budowy i inwestycja nie będzie przez nich kontynuowana – usłyszeliśmy od jednego z okolicznych mieszkańców.
Sprawę natychmiast skonfrontowaliśmy z zarządcą odcinka, a więc dyrekcją Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.
- W odpowiedzi na Pana pytania informuję, że wykonawca – Infrakom Sp. z o.o. – rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 305 na odcinku od Solca do mostu na Południowym Kanale Obry – złożył zawiadomienie o odstąpieniu od umowy na realizację inwestycji. Staramy się jednak pozytywnie rozwiązać sytuację, dlatego odbyliśmy z przedstawicielami spółki spotkanie i prowadzimy negocjacje. Jeśli nie powiodą się, będziemy zmuszeni przeprowadzić inwentaryzację zadania i rozpisać przetarg, w którym wyłonimy nowego wykonawcę - poinformował nas dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu Paweł Katarzyński.
O komentarz do sprawy poprosiliśmy również wykonawcę drogi. Na maila firmy Infrakom Sp. z o.o. wysłaliśmy pytania - m.in. o powody decyzji o zejściu z placu budowy. Na razie jednak nie otrzymaliśmy komentarza (gdy tylko nadejdzie, uzupełnimy nasz materiał).
Tymczasem przypominamy, że trwająca właśnie inwestycja, to ostatni z czterech zaplanowanych etapów rozbudowy tej drogi na odcinku o łącznej długości ponad 20 km. Przez powiat wolsztyński przebiega 27,4 km drogi wojewódzkiej nr 305, która łączy województwa wielkopolskie, lubuskie, dolnośląskie. Ze względu na lokalizację i natężenie ruchu droga ta wymagała poprawy stanu technicznego.
W ramach inwestycji wzmacniana i poszerzana jest nawierzchnia, przebudowywane są skrzyżowania i chodniki. Ponadto powstaje ścieżka rowerowa. Budowane są też ekrany akustyczne, aktywne przejścia i wyspy spowalniające. Powstaje również kanalizacja deszczowa oraz przebudowywane są przepusty. Wartość rozbudowy od Solca do mostu na Południowym Kanale Obry: 7 mln zł, w tym 5,7 mln zł dofinansowania z UE i 443,4 tys. zł z budżetu państwa. Termin zakończenia inwestycji wówczas wskazywano na październik 2022 r.
Czy jest on możliwy do dotrzymania? Obecnie trudno w to wierzyć. W WZDW zapytaliśmy również, co udało się zrobić, zanim firma podjęła decyzję o przerwaniu inwestycji.
Roboty, które zostały już wykonane, to:
- ułożenie obrzeży oraz częściowe wykonanie konstrukcji na ścieżce rowerowej na odcinku niezabudowanym;
- wykonanie kanalizacji deszczowej;
- wykonanie poszerzeń oraz warstwy podbudowy bitumicznej.
Z kolei roboty do wykonania:
- dokończenie konstrukcji na ścieżce rowerowej na odcinku niezabudowanym;
- roboty brukarskie w m. Solec;
- wykonanie poszerzeń na kolejnych odcinkach;
- wykonanie warstw bitumicznych.
Poinformujemy o finale całej sprawy.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?