Budowa nowoczesnego dworca to największa inwestycja zrealizowana w ubiegłym roku przez gminę Wolsztyn. Autorem projektu jest Bartłomiej Bajon szef zespołu PL.architekci, a generalnym wykonawcą firma Dana-Bud.
Jak informował wówczas burmistrz Wojciech Lis, sytuacja związana z rozwijająca się pandemią uniemożliwiła zorganizowanie tzw. dni otwartych. Oficjalne otwarcie oraz podziękowanie osobom i firmom, które realizowały inwestycję odbędzie się wiosną przyszłego roku. Cały czas trwają procedury związane z odbiorem technicznym, po których zakończeniu dworzec zostanie oddany do użytku. Jak na razie jest otwarty tylko dla podróżnych, co obejmuje m.in. sprzedaż biletów PKS i PKP. Dlaczego autobusy nie stacjonują w zajezdni nowoczesnego dworca?
Kino społecznościowe znajdujące się w Gminnym Ośrodku Kultury w Siedlcu pierwsze seanse po dłużej przerwie wznowiło w niedzielę, 14 lutego. Jak sytuacja wygląda w przypadku kina na dworcu?
- Jeżeli inne kina będą funkcjonowały to również to w zintegrowanym centrum komunikacyjnym, bez zbędnej procedury przetargowej, ponieważ nastąpi to przekazaniem w administrowanie do Wolsztyńskiego Domu Kultury. Rozmawialiśmy już na ten temat z dyrektorem obiektu i chcemy jak najszybciej to kino uruchomić, aby społeczeństwo mogło z niego korzystać
- zapewnia zastępca burmistrza Tomasz Spiralski.
W zmodernizowanym budynku dworca powstały także restauracja, salonik prasowy oraz 9 pomieszczeń biurowych o powierzchni 12,6 do 24 m kw, które będą w przyszłości wynajmowane. Stawka czynszu dzierżawy wyniesie 25 zł/m kw. Mieszkańcy zastanawiają się, co z przystankiem autobusowym, dlaczego autobusy nie mogą tam stacjonować.
- Dworzec już dawno skończony, a nadal nie mogą tam wjeżdżać autobusy
- mówi mieszkanka Wolsztyna. Zastępca burmistrza podkreśla, że będą o tym rozmawiać na nadchodzącej sesji rady miejskiej.
- Będziemy procedować uchwałę w sprawie organizacji przystanków. Podjecie tej uchwały pozwoli na uruchomienie komunikacji autobusowej i korzystanie z placu postojowego, manewrowego
- wyjaśnia Tomasz Spiralski.
Ile kosztowała modernizacja dworca?
Wartość inwestycji według zawartej umowy wynosi blisko 13 milionów zł. Zadanie jest dofinansowane kwotą 4,2 mln zł z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
W czerwcu w wyniku starań samorządu miejskiego udało się pozyskać dodatkowe fundusze w kwocie 700 tys. zł. Pieniądze zostały przeznaczone na przebudowę skrajni oraz wymianę torowiska przy peronie pierwszym. Warto dodać, że zadanie zostało zrealizowane na koszt PKP PLK Warszawa.
- Cały koncept nowego węzła komunikacyjnego opiera się na bardzo silnym kontraście i kontekście: istniejącego modernistycznego dworca, nawiązań do historii w postaci parowozów i czynnej parowozowni oraz nowoczesną, ekspresyjną linią zadaszeń i nowoczesnych elementów małej architektury - napisano o projekcie.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?