Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nikt nie pomógł matce i jej niepełnosprawnej córce

Magdalena Łukaszewska
Nikt nie pomógł matce i jej niepełnosprawnej córce
Nikt nie pomógł matce i jej niepełnosprawnej córce Marcin Paczkowski
Przewoźnik przeprasza za zaistniałą sytuację i obiecuje, że pouczy pracowników, by byli bardziej wyczuleni na tego typu sytuacje

Mieszkanka Wolsztyna chciała wraz ze swoja niepełnosprawną córką pojechać pociagiem do Poznania. Ten fakt zgodnie z wymogami zgłosiła przewoźnikowi . Niestety, kiedy pani Izabela pojawiła się na wolsztyńskim dworcu okazało się, że nie ma tam nikogo, kto by mógł jej pomógł.

- Moja córka Joanna ma 19 lat i porusza się na wózku inwalidzkim. Czasami musimy gdzieś pojechać. Dodam, że do tej pory nie podróżowałyśmy pociągami, ale pojawiła się konieczność zorganizowania wyjazdu do Poznania. W związku z tym dowiedziałam się, że podróż z osobą niepełnosprawną trzeba wcześniej zgłosić przewoźnikowi obsługującemu dany kurs. Tak więc dwa dni wcześniej zawiadomiłam główną dyspozytornię o planowej przez nas podróży. 5 marca pojawiłyśmy się z córką na dworcu, zgodnie z wytycznymi pół godziny wcześniej przed planowanym odjazdem pociągu. Jednak kiedy pociąg już pojawił się na stacji, nie było nikogo, kto pomógłby mi wnieść wózek do środka czy wskazał jakie miejsce powinnyśmy zająć. Na szczęście towarzyszyła mi moja siostra, która pomogła mi dostać się z Joasią do pociągu gdyby nie ona, to sama z pewnością bym sobie nie poradziła- wyjaśniała pani Izabella:

- Nie rozumiem po co podane są wytyczne, mówiące o tym jak i gdzie należy zgłosić chęć podróży pociągiem z osobą niepełnosprawną skoro i tak takie zgłoszenie nic nie daje. W efekcie trzeba sobie poradzić samemu. Jestem tym zawiedziona i rozczarowana. Chciałabym zwrócić uwagę na ten problem po to, aby nie było już kolejnych takich przykrych przypadków - mówiła mieszkanka Wolsztyna. W tej sprawie zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienia do Kolei Wielkopolskich, które obsługują przejazdy na trasie Wolsztyn-Poznań:

- Przyczyną sytuacji związanej z nieudzielaniem pomocy w dostaniu się do pociągu było nieprzekazanie informacji od pracownika Spółki o zamierzonym przejeździe osoby z niepełnosprawnością, pracownikowi drużyny konduktorskiej. Dodam, że 5 marca, w dniu podróży pociągu pojazdu przebywała jedna pracownica drużyny konduktorskiej. Pracownicy, podczas wykonywania czynności służbowych, związanych z odprawą pociągu, również z obejściem dookoła całego pojazdu, nie zauważyli na peronie osoby z wózkiem. Dodam, że pracownicy drużyn po otrzymaniu zgłoszenia oczekują na pojawienie się osoby z nie-pełnosprawnością - wyjaśniała Joanna Skubiszyńska Koordynator ds. systemu zarządzania jakością Kolei Wielkopolskich dodając:

- Spółka ma na celu skontaktowanie się z panią Izabelą, osobiste przekazanie przeprosin oraz po uzyskaniu danych kontaktowych podróżnej, przesłanie zestawu naszych gadżetów w celu przeproszenia za nieudzielenie pomocy. Zaznaczę jednocześnie, że dotychczas stosowaną praktyką było, iż pracownik spółki, po zrealizowanym przejeździe, dzwonił do niektórych pasażerów z niepełnosprawnością aby zapytać o jego przebieg i komfort przejazdu. Po zaistniałej sytuacji tego rodzaju kontakt z podróżnym zostanie wprowadzony jako każdorazowa praktyka. Dodatkowo, co ważne, pracownik Spółki dokonujący odprawy drużyn konduktorskich zostanie pouczony o bezwzględnej konieczności każdorazowego przekazywania informacji pracownikom drużyny konduktorskiej o zgłoszonym przejeździe osoby z niepełnosprawnością. Jednakże prosimy naszych pasażerów, aby w sytuacji jakiejkolwiek potrzeby udzielenia pomocy zwracali się do pracowników, którzy udzielą wszelkiej możliwej, możliwej dostępnej pomocy- podsumowała przedstawicielka KW.

„ Obsługa podróżnych z niepełnosprawnością prowadzona przez Spółkę jest realizowana z zwróceniem uwagi i dołożeniem wszelkiej staranności, aby każdy taki przejazd znalazł realizację nawet, jeśli jest zgłoszony w czasie krótszym niż przepisowe 48 godzin. Ponadto Pracownicy podlegają cyklom szkoleń zarówno w zakresie obsługi technicznej urządzeń służących dostaniu się do pojazdu jak i profesjonalnego i empatycznego podejścia do podróżnego, szczególnie takiego który wymaga udzielenia pomocy. Zgłoszenia podróżnych w sprawie wniosku o udzielenie pomocy podczas zamierzonego przejazdu pasażerowie mogą kierować do Dyspozytura - na email: [email protected]

Infolinia - (61) 27 92 778 - czynna w godzinach 7 - 22,

Formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej Spółki oraz osobiście w siedzibie Spółki lub do kasjera”- wyjaśniała Joanna Skubiszyńska. Szczegóły dotyczące zgłoszeń przejazdu osoby niepełnosprawnej znajdują się na stronie www.koleje-wielkopolskie.com.pl

Prognoza pogody na weekend:

źródło: vivi24/x-news.pl

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wolsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto