Pierwszy etap remontu, który przeprowadzono w 2014 roku, dofinansowany był ze środków Unii Europejskiej. Objął odcinek z Grodziska Wielkopolskiego do Drzymałowa. Teraz prace mają objąć kolejny etap, aż do Wolsztyna.
- Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego znacząco zwiększają dostępność i atrakcyjność kolei na trasach międzynarodowych i krajowych, ale obejmują również ważne kolejowe projekty regionalne. Przetarg ogłoszony na prace na linii między Wolsztynem a Poznaniem, a później realizacja prac, to realne korzyści dla mieszkańców Wielkopolski i zwiększenie roli kolei w systemie w komunikacji regionalnej - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Inwestycja usprawni podróże między Poznaniem a Wolsztynem. Na objętym pracami 15 km odcinku z Wolsztyna do Drzymałowa, prędkość pociągów zwiększy się nawet dwukrotnie do 120 kilometrów na godzinę. - Będą nowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziaływanie kolei na otoczenie. W Rakoniewicach oraz Wolsztynie przewidywana jest przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana rozjazdów. Inwestycja poprawi przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów- zapowiada Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.
Będzie nie tylko szybciej, ale także bezpieczniej i wygodniej. Wzrośnie komfort podróży dzięki dostępniejszym peronom na stacjach Wolsztyn i Grodzisk Wielkopolski, które zostaną wyremontowane.
- Na wyższych peronach zapewnione będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Czytelne oznakowanie i nowe gabloty z rozkładem jazdy ułatwią orientację w podróży. Dogodną komunikację na obu stacjach zapewnią wyremontowane przejścia podziemne. Osoby mające trudności z poruszaniem się będą mogły skorzystać pochylni prowadzących na perony- wyjaśnia R. Śledziński.
Inwestycja zakłada również przebudowę 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach ułożona zostanie nowa nawierzchnia. Część przejazdów zyska dodatkowe zabezpieczenie, rogatki i sygnalizację, zamontowane zostaną kamery monitoringu.
Na przygotowanie projektu i realizację inwestycji wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 24 miesiące. Obecnie trwa ocena złożonych w ramach przetargu ofert. Prace mają rozpocząć się w 2021 roku i zakończyć w po dwóch latach. Na ten czas wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
- Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. linia z Wolsztyna do Poznania zyskuje nowoczesne rozwiązania, przy zachowaniu historycznego charakteru. Na trasie z początku XX w. są zachowane dawne semafory kształtowe, a przewozy pasażerskie odbywają się m.in. z wykorzystaniem parowozów- mówi Radosław Śledziński i zapowiada, że zabytkowe pociągi nie znikną z naszej trasy.
PKP PLK ubiega się o blisko 109 milionów dofinansowania ze środków unijnych, które stanowi 85 procent wartości całej inwestycji. - Planowana inwestycja uzupełni wykonane wcześniej prace. Zapewnione będą sprawniejsze podróże i bardziej atrakcyjna oferta komunikacji w Wielkopolsce- dodaje rzecznik prasowy spółki.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?