Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont linii kolejowej 357 na odcinku Wolsztyn-Drzymałowo opóźniony. Autobusy będą kursować dłużej niż zakładano

Natalia Krawczyk
Natalia Krawczyk
Remont linii kolejowej potrwa do 27 stycznia 2023 roku. W tym czasie funkcjonować będzie komunikacja zastępcza.
Remont linii kolejowej potrwa do 27 stycznia 2023 roku. W tym czasie funkcjonować będzie komunikacja zastępcza. Natalia Krawczyk
Od początku remontu linii kolejowej podróżni muszą liczyć się z utrudnieniami. Aby dojechać z Wolsztyna do Poznania, należy skorzystać z autobusu, który ma przystanek w Grodzisku Wielkopolskim. W dalszą drogę można już udać się pociągiem. Początkowo zakładano, że utrudnienia potrwają do 5 listopada, jednak termin został wydłużony.

Od kilku miesięcy prowadzony jest remont linii kolejowej nr 357 prowadzony na odcinku Drzymałowo-Wolsztyn. Modernizacja ma zapewnić szybszy i bezpieczniejszy dojazd do Poznania. Dotychczas pociągi pasażerskie mogły jechać z prędkością do 80 km/h, dzięki realizacji inwestycji wzrośnie ona do 120 km/h.

Okazuje się, że zamknięcie torowe na szlaku Grodzisk Wielkopolski - Rakoniewice, Rakoniewice - Wolsztyn oraz na stacjach Wolsztyn i Grodzisk Wlkp. będzie wydłużone do 27 stycznia 2023 roku. Podróżni mieli nadzieję, że z komunikacji zastępczej będą korzystać do 5 listopada, jednak w związku z procedowaniem i koniecznością wykonania zwiększonego zakresu robót budowlanych termin wydłużono o ponad dwa miesiące.

- W procesie modernizacji infrastruktura kolejowa zostanie dostosowana do możliwości przejazdu z prędkością 120 km/h. Jednak należy pamiętać, że przedmiotowa prędkość nie jest stała na całej linii kolejowej. Występują ograniczenia prędkości na łukach oraz przejazdach kolejowych - informuje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego,

Dodatkowo, ze względu na jednotorowy charakter linii czas przejazdu z Wolsztyna do Poznania będzie uzależniony od czasu oczekiwania pociągu na mijankach (tzw. krzyżowanie pociągów) oraz od dostępności przepustowości na linii kolejowej 271, którą do Poznania wjeżdżają pociągi nie tylko z Wolsztyna, ale też z Leszna, Rawicza i Wrocławia obsługiwane przez przewoźników regionalnych oraz PKP IC.

Dzięki modernizacji w Wolsztynie i Grodzisku perony zostaną podwyższone i wyposażone w ławki oraz nowe, jasne oświetlenie. Dogodne dojście na perony zapewnić ma wyremontowane przejścia podziemne i wybudowanie pochylni dla osób z ograniczoną mobilnością. Warto dodać, że na remontowanym odcinku zorganizowany zostanie transport zastępczy. Projekt przyczyni się także do zwiększenia dostępności komunikacji kolejowej dla mieszkańców regionu.

Modernizacji w ramach prowadzonej inwestycji podlega również zabytkowa konstrukcja nad torami. Jakiś czas temu pojawiły się komplikacje, jednak - jak zapewnił burmistrz Wolsztyna Wojciech Lis - wszystko jest na dobrej drodze, aby remont został zakończony. - Już niedługo mieszkańcy znów będą mogli korzystać z zabytkowej konstrukcji - przyznał w rozmowie z nami. Biuro prasowe UMWW poinformowało, że modernizacja zakończy się pod koniec stycznia.

Od 6 sierpnia przebudowywana jest także rampa kolejowa przy ul. Dworcowej. W związku z tym została zamknięta na odcinku od wiaduktu do przejazdu-skrótu między ul. Dworcową a Fabryczną. Natomiast przejazd – skrót Dworcowa-Fabryczna jest otwarty. Dofinansowanie na tę inwestycję pozyskano z rządowego programu Polski Ład.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wolsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto