W tym momencie Biuro Promocji i Turystyki zajmuje się działalnością związaną z publikacjami, dodrukiem folderów promocyjnych i gier terenowych w nowej odsłonie oraz na ukończeniu jest przygotowanie drukowanej mapy turystycznej miasta i gminy Wolsztyn.
- Spodziewamy się, że ludzie będą chcieli w końcu wyruszyć choćby w najbliższą okolicę miejsca zamieszkania i wybiorą Wolsztyn – mówi nasza rozmówczyni.
Ponadto w wyniku rocznych spotkań "Produkt i marka lokalną szansą na rozwój turystyki w gminie Wolsztyn” zorganizowanych przez Urząd Miejski w Wolsztynie, Biuro Promocji pomogło z początkiem bieżącego roku złożyć dwa wnioski w konkursie mikrodotacji„Wielkopolska Wiara 2020”. Szczęśliwie udało się uzyskać dofinansowanie dla Stowarzyszenia Turystyka Rekreacja Sport „H2O” na przygotowanie audioprzewodnika.
- Wniosek był docelowo składany przez Stowarzyszenie Turystyka Rekreacja Sport „H2O”, my byliśmy partnerem jako Urząd Miejski – informuje Katarzyna Jęczmionka.
Celem jest stworzenie audioprzewodnika, który wykorzystany zostanie podczas rejsu statkiem Ustronie po Jeziorze Wolsztyńskim. Teraz zespół Biura Promocji i Turystyki zabiera się za jego realizację przygotowując opis atrakcji miejskich widocznych podczas rejsu. Następnie treść zostanie nagrana w studio. Przedstawione zostaną także walory przyrodnicze Jeziora Wolsztyńskiego, jego flora i fauna. Te informacje tworzone są przy współpracy z licealnym Klubem i Kołem Przyrodników. Pomimo pandemii licealiści się nie poddają i działają zdalnie. Sytuacja pokaże, czy uda się wykorzystać przewodnik w najbliższym sezonie wakacyjnym.
4 maja zostały otwarte hotele i w związku z tym Biuro Promocji i Turystyki zajmuje się coroczną dystrybucją materiałów promocyjnych oraz kontroluje jak działa wolsztyńska baza noclegowa w nowych realiach trwającej epidemii.
- Sprawdzamy również co jakiś czas, jak działają wolsztyńskie lokale gastronomiczne. Aby ich wesprzeć przekazujemy na bieżąco informacje na naszym Facebooku – dodaje Katarzyna Jęczmionka. Przystąpiliśmy też do promocji walorów turystycznych gminy Wolsztyn w portalach społecznościowych, które obecnie są głównym "kanałem promocyjnym" regionów.
Jako, że w obecnej sytuacji nie ma możliwości zaprezentowania potencjału turystycznego Wolsztyna w imprezach targowych, świetną alternatywą i jednym z kanałów dystrybucji dotarcia do potencjalnych odbiorców usług turystycznych może być Internet.
- Niebawem pojawi się artykuł zapraszjący w nasze strony na portalu czasopisma branży turystycznej - Wiadomości Turystyczne
- informuje Katarzyna Jęczmionka.
Obecna sytuacja zawiesiła harmonogaram comiesiecznych wystaw, a na prezentację dorobku artystycznego niecierpliwie czekają także lokalni artyści, m.in.panie: Aneta Początek i Urszula Bujakiewicz, a także po przerwie pan Marek Suterski.
Pobierz bezpłatną aplikację Nasze Miasto i bądź na bieżąco!
Jak korzystać z aplikacji, by otrzymywać informacje z miasta i powiatu? To proste!
Po wejściu w aplikację w prawym górnym rogu w menu wybierz swoje miasto.
Polub nas na Facebooku!
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?