Jest tam budowane rondo, które zdecydowanie udrożni niemały ruch samochodów w tym miejscu. Według wstępnych założeń same utrudnienia mają potrwać do połowy grudnia tego roku. Firma realizująca inwestycję, zanim weszła na plac budowy, to przygotowała plan objazdów, który został zaakceptowany. Przypomnijmy, że na czas prowadzonych robót zamknięta jest droga nr 32 na odcinku powyższego skrzyżowania.
Wytyczone objazdy: ruch z kier. Zielonej Góry oraz z Nowej Soli zostanie skierowany objazdem: z Al. Niepodległości, ul. Dworcową, następnie skierowany na ul. Inwestycyjną i dalej ul. Żeromskiego, gdzie następnie jest wprowadzony na czynny odcinek DK 32. Ruch samochodowy z kier. Poznania zostanie przekierowany ulicami Żeromskiego, Inwestycyjną, Fabryczną, Dworcową i koniec objazdu na AL. Niepodległości.
Miejsce budowy zostało odpowiednio oznakowane, tak by zarówno w dzień, jak i w nocy kierowcy wiedzieli, jak należy ominąć zator. Zresztą szczególnie w komunikacyjnym szczycie centrum Wolsztyna mocno korkuje się z powodu objazdu. Niestety nie wszyscy kierowcy patrzą na znaki, niektórzy wręcz je ignorują.
Czytaj
Mieszkaniec poinformował nas, że w ostatnią niedzielę października w godzinach wieczornych kierowca ciągnika siodłowego z naczepą zignorował znaki i wjechał na teren budowy. Nasz rozmówca poinformował, że nie był to pierwszy taki przypadek.
- Większość jeździ objazdami, ale zdarzają się tacy, którzy chyba ślepo na niezaktualizowanej nawigacji gnają przed siebie – usłyszeliśmy od czytelnika. - Może ten remont po zmroku nie jest dostatecznie oznakowany i niektórzy kierowcy po prostu nie wiedzą, że droga jest zamknięta?
O to, czy teren budowy jest należycie oznakowany, zapytaliśmy w poznańskim oddziale inwestora, a więc Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Funkcjonujące oznakowanie tymczasowe budowy jest zrealizowane i utrzymywane w sposób zgodny z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy. Kierowcy zobowiązani są do przestrzegania i stosowania obowiązujących znaków. Wszelkie przypadki wjazdu na budowę samochodów ciężarowych będą zgłaszane na policję. Za teren budowy odpowiada wykonawca i w przypadku tylko i wyłącznie dostawy materiałów budowlanych na budowę jest to uzgadniane z kierownictwem budowy. Wykonawca nie stwierdził wjazdu na budowę samochodów niezwiązanych z realizacją budowy – wyjaśniła nam Alina Cieślak, Główny Specjalista Stanowisko ds. Komunikacji GDDKiA w Poznaniu.
Rzecznik dodała również, że aktualnie prowadzone są prace brukarskie związane z budową pierścienia oraz wylotów ronda. - Na dzień dzisiejszy prace idą zgodnie z planem – zakończyła.
GDDKiA na swojej stronie internetowej informuje, że utrudnienia w opisywanym miejscu mają zakończyć się w połowie grudnia tego roku.
Czytaj
Protest Kobiet w Wolsztynie. Zobacz zdjęcia:
Zobacz także:
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?