Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiana organizacji ruchu w Wolsztynie! Zamkniecie przejazdu kolejowego

Martyna Pawelska
Martyna Pawelska
Urząd Miejski w Wolsztynie
Po raz kolejny przejazd kolejowy, u zbiegu ulic 5 Stycznia i Poniatowskiego, będzie zamknięty. Powodem są prace remontowe i modernizacyjne linii kolejowej 357. W galerii znajduje się mapka z zalecanym objazdem.

Zmiana organizacji ruchu w Wolsztynie! Zamkniecie przejazdu kolejowego

Po raz kolejny przejazd kolejowy, u zbiegu ulic 5 Stycznia i Poniatowskiego, zostanie zamknięty. Powodem są prace remontowe i modernizacyjne linii kolejowej 357. Ostatnie jego zamknięcie, dotyczyło demontażu kładki - wtedy prace trwały 3 dni.

ZOBACZ JAK PRZEBIEGAŁ DEMONTAŻ KŁADKI

Tym razem mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ zalecanym objazdem będą jeździć aż do 16 marca.

Wyżej wspomniane prace remontowe i modernizacyjne dokładnie dotyczyć będą wymiany nawierzchni na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Poniatowskiego w Wolsztynie. Jednocześnie realizowane będą dalsze etapy robót w przejściu podziemnym. Związane jest to z projektem inwestycyjny realizowanym między Drzymałowem a Wolsztynem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują zadanie za ok. 100 mln zł, przy udziale środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zakończenie inwestycji przewidywane jest w II poł. 2023 r., przy czym we wcześniejszym terminie planowane jest wznowienie możliwości przejazdu pociągów, a następnie realizowane będą prace, które nie wymagają zmian w rozkładzie jazdy.

-Dzięki inwestycji podróżni zyskają wygodne perony w Wolsztynie i Grodzisku Wielkopolskim – będzie m.in. zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Dogodne dojście na pociąg zapewnią wyremontowane przejścia podziemne. Nowy przystanek, Adamowo w pobliżu Wolsztyna, pozwoli na wygodne korzystanie z kolei. Pociągi sprawnie pojadą nowym torem na odcinku Wolsztyn – Drzymałowo

- przekazał Radosław Śledziński.

Dodał także, iż możliwe będzie zwiększenie prędkości do 120 km/h. Bezstykowo ułożone szyny na nowych podkładach zmniejszą hałas i oddziaływanie kolei na środowisko, a wymiana urządzeń sterowania na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn zwiększy przepustowość trasy – możliwe będzie zapewnienie lepszych połączeń m.in. z Wolsztyna i Grodziska Wielkopolskiego do Poznania. Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa ok. 20 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskają nową nawierzchnię, a częściowo także dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizację, rogatki i monitoring.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wolsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto