250 000 kilometrów przejechanych lokomotywami parowymi w ramach pociągów osobowych kursujących na terenie Wielkopolski
Tabor, jaki został do tego celu użyty to: parowóz Pt47-65 – wyprodukowany w 1949 roku w Pierwszej Fabryce Lokomotyw w Polsce w Chrzanowie oraz Ol49-69 i Ol49-59, obie wyprodukowane w 1953 roku Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie.
Jak poinformował dyrektor Parowozowni Wolsztyn Wojciech Marszałkiewicz, do codziennych przejazdów wykorzystywane są dwa wagony pasażerskie klasy drugiej, polskiej budowy typu 120A, są to wagony z drugiej połowy lat 70-tych XX wieku.
- W 2019 roku, nakładem parowozowni zostały one zakupione oraz przeprowadzono ich generalny remont, podczas którego zachowano oryginalne malowanie ciemnozielono-oliwkowe, oraz układ wewnętrzny przedziałów. Wspomniany wyżej tabor kolejowy prowadząc pociągi, jest utrzymany w pełnej sprawności technicznej i spełnia wszelkie wymogi formalne określone w Ustawie o Transporcie Kolejowym i dyrektywach Unii Europejskiej - zaznacza.
Lokomotywy kursują 6 dni w tygodniu
Instytucja Kultury Parowozownia Wolsztyn w ramach umów rocznych na prowadzenie pociągów pasażerskich od 15 maja 2017 roku realizuje przejazdy pociągów przez sześć dni w tygodniu - od poniedziałku do piątku przejazdy są realizowane dwukrotnie na trasie do Leszna lub trzykrotnie w kierunku Zbąszynka. W soboty dwukrotnie w kierunku Poznania. Rocznie osiągając pułap około 50 000 przejechanych kilometrów.
- Przejazdy te cieszą się wielką popularnością wśród turystów zainteresowanych kolejnictwem oraz wśród miejscowej ludności, która dojeżdżając do pracy czy szkoły ma niecodzienną okazję poznać klimat podróżowania sprzed lat, co przekłada się na dalsze działania promocyjne i popularyzatorskie naszych przejazdów wśród mieszkańców całego kraju - podkreślił W. Marszałkiewicz.
Parowozownia Wolsztyn - jedyne takie miejsce na świecie
Przejazdy wolsztyńskimi lokomotywami są znane nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Muzeum odwiedzają rocznie dziesiątki tysięcy zwiedzających i setki turystów z zagranicy.
- Należy podkreślić, że nasze przejazdy to obecne jedyny taki przypadek na świecie, gdzie pociąg osobowy na torze normalnym, planowo przemierzający codziennie swą trasę, jest ciągnięty przez parowóz, z taką samą prędkością zapewniając ten sam komfort podróżowania i w tej samej cenie biletu co nowoczesne autobusy szynowe - stwierdza dyrektor Parowozowni Wolsztyn.
Zobacz także
- Życie pełne magii. Armand Górny opowiada o swojej wyjątkowej pracy i pasji
- Jagoda Pawlik zajęła drugie miejsce na Festiwalu Pamiętajmy o Osieckiej
- Dominika Bimkiewicz wywalczyła złoty medal na JBL Triathlon Sieraków
- Wielkopolscy strażacy, w tym z Wolsztyna i Międzychodu już na wyspie Evia [ZDJĘCIA]
- Torty Ewy Wajs zachwycają wyglądem i smakiem! W jej pracowni powstają dzieła sztuki
- Daria Wawrzyniak i jej wyjątkowa pasja. Zobacz, jak zmienia wygląd ludzi!
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?